Моторното масло Total QUARTZ 7000 ENERGY 10W-40 с изключително високите характеристики, е специално разработено по синтетична технология. Използва се за двигателите на дизел и бензин на леките автомобили с или без директен инжекцион. Отговаря изцяло на най-строгите изисквания на съвременната технология за директно впръскване. Специално адаптирано е към изискванията на съвременните дизелови и бензинови мотори. Страхотен избор при турбо и многоклапанните агрегати. Може да се използва при нормалните условия на работа (в градски режим). Адаптирано е и за използване при някои автомобили, които имат катализатор.
Туба от 5 литра.
Спецификации:
-
ACEA A3/B4;
-
API SL/CF.
Одобрения:
-
MB 229.1;
-
VW 501.01/505.00.
Какво трябва да знаем за тях?
ACEA A3/B4 – леснолетливи смазки са предназначени за бензинови и дизелови агрегати с директен инжекцион (TDI). По отношение на загубите при изпарение, а също така по чистотата на буталата и стабилността при окислителните процеси, превъзхождат лубрикантите, които са с ACEA A3/B3.
API SL — за автомобили до 2004 година. Тези лубриканти могат да се прилагат при някои многоклапанни и турбо двигателите. Те са енергийно ефективни и екологични;
API CF - стандарт от 1994 година. Предназначен е за off-road, indirect-injected и други дизелови двигатели, включително такива, които използват гориво със съдържание на сяра над 0.5%
VW 501.01 – подходящи са за някои VW двигатели, които са произведени преди 2000 г. Това е стар клас моторни масла и е приложим само за двигатели, произведени преди август 1999 година. След тази дата е нужно те да имат VW 502.00.
VW 505.00 – за моторни масла на дизелови агрегати с ниво на производителност CCMC PD-2. При масла с вискозитет 10W-40, допуска максимум 15% загуба при изпаряване. Това е стара спецификация за коли преди 2000 година. Никога не я бъркайте с 505.01!
MB 229.1 – за леки автомобили с дизелови или бензинови двигатели, които са били произведени между 1998-2002. Изискванията са повишени в сравнение с тези на стандартите ACEA A3/B3. Не се препоръчва да се използват при автомобилите с година на производство след 2002, а именно бензиновите M271, M275, M28, както и дизеловите OM646, OM647 и OM648.
Физико-химични свойства:
-
Клас на вискозитета: 10W-40;
-
Плътност при 15°: 873.6 см3;
-
Вискозитет при 40°C, ASTM D445: 96.8 mm²/s;
-
Вискозитет при 100°C, ASTM D445: 14,81 mm²/s;
-
Индекс ASTM D2270: 160.
Предимства:
-
Моторното масло е произведено по полусинтетична технология TOTAL, което позволява на смазката да съхрани работните си характеристики в продължение на дълъг период от времето, като така отговаря на изискванията на автопроизводителите;
-
Отговаря изискванията към лубрикантите на агрегатите с инжекцион. Тази технология на директно впръскване понижава разхода на горивото, но от друга страна увеличава работната температура. Ето защо е толкова важно само такива, които са способни надеждно да го защитят от високите температури;
- Оптимална работа на агрегата, както при ниски, така и при високи градуси.
Характеристики-Минерално |
A3, B4
CF,
SL
501.01,
505.00
229.1
10W40
5 литра
Полусинтетично
|
Характеристики-ATV |
Автомобили
|